Tutaj znajdują się "reportaże" na temat różnych zmian w krajobrazie Szczecina, głównie dotyczą inwestycji drogowych, kolejowych czy rozbudowy sieci transportu publicznego. Jest też trochę materiałów z opuszczonych lokacji.
Początek nagrywania filmów lustrzanką - Nikonem D5300 z niezbyt wyważonym statywem. Nagrania miały mieć wyłącznie charakter dokumentalny to co pozostało się po wykorzystywanych niegdyś przystankach kolejowych. Nie przykładałem się wtedy do kwesti technicznych jak i jakości nagranego materiału. Nagrywane w 30 albo 50 klatkach i rozdzielczości HD.
Zamiast Nikona D5300 wchodzi GoPro8, 30 klatek na sekundę i rozdzielczość 4K. Budowa poszczególnych przystanków nabiera (ślimaczego) tempa.
W tym roku budowy na poszczególnych przystankach znacznie przyspieszyły, na prace na niektórych z nich dopiero pojawiły się zgody. Na liniach kolejowych 273 (Szczecin Łasztownia, Szczecin Żydowce, Radiszewo), 351 (Szczecin Dunikowo), 401 (Szczecin Trzebusz)
Nowy rok rozpoczął się niedawno, a czasu do zakończenia inwestycji jeszcze trochę zostało.
To co pozostało i nie pełni swojej funkcji.
Przebudowa torowisk na szczecińskich Pomorzanach obejmuje modernizację ulic Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska i al. Powstańców Wielkopolskich oraz rozbudowę pętli tramwajowej Pomorzany, której powierzchnia zwiększy się ponad dwukrotnie. Nowe perony pozwolą na sprawniejszą obsługę większej liczby tramwajów, co poprawi organizację ruchu i komfort pasażerów. Inwestycja miała zakończyć się w listopadzie 2023 roku, ale z powodu nieprzewidzianych kolizji podziemnych i konieczności dodatkowych prac termin przesunięto na lipiec 2025 roku. W centrum miasta w latach 2021-2023 przebudowywano odcinki torowisk, m.in. al. Niepodległości, pl. Żołnierza Polskiego, al. Wyzwolenia, pl. Rodła oraz rondo Giedroycia.
Nadal nieskończona inwestycja, chociaż pod koniec roku otwarto ulicę Kolumba i wróciły tramwaje 3 i 6. Inwestycja miała skończyć się w okolicach lipca 2025, ale ostatecznie nie ma finalnej daty kiedy wszystko zostanie oddane do użytku.
Budowa nowego odcinka ulicy Sosabowskiego w Szczecinie, o długości 1200 metrów, łączy dotychczasową ulicę Sosabowskiego z ulicą Szafera. Odcinek ten został częściowo udostępniony dla ruchu kołowego 24 czerwca 2024 roku, z ograniczeniem do jednego pasa w każdą stronę ze względu na trwające prace budowlane. Otwarcie tego fragmentu miało na celu utrzymanie komunikacji między osiedlem Zawadzkiego i Krzekowem a zachodnimi obszarami Szczecina podczas budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Szerokiej i Żniwnej, co wiązało się z zamknięciem fragmentu ulicy Szerokiej. Całkowite zakończenie prac na ulicy Sosabowskiego planowane jest na luty 2025 roku.
Przy tej inwestycji nie doszło do żadnych opóźnień, widać już praktycznie całość nowej drogi i torowisk. W zasadzie to ruch tramwajowy został wznowiony 29 czerwca 2024. Pojawiły się nowe przystanki, a tramwaje korzystają z wybudowanej we wcześniejszym etapie nowej pętli przy Osiedlu Zawadzkiego.
W czasie pisania tego tekstu inwestycja została praktycznie ukończona, zostały tylko drobne detale, czy też poprawki przed odbiorami.