Tutaj znajdują się "reportaże" na temat różnych zmian w krajobrazie Szczecina, głównie dotyczą inwestycji drogowych, kolejowych czy rozbudowy sieci transportu publicznego. Jest też trochę materiałów z opuszczonych lokacji.
Początek nagrywania filmów lustrzanką - Nikonem D5300 z niezbyt wyważonym statywem. Nagrania miały mieć wyłącznie charakter dokumentalny to co pozostało się po wykorzystywanych niegdyś przystankach kolejowych. Nie przykładałem się wtedy do kwesti technicznych jak i jakości nagranego materiału. Nagrywane w 30 albo 50 klatkach i rozdzielczości HD.
Zamiast Nikona D5300 wchodzi GoPro8, 30 klatek na sekundę i rozdzielczość 4K. Budowa poszczególnych przystanków nabiera (ślimaczego) tempa.
W tym roku budowy na poszczególnych przystankach znacznie przyspieszyły, na prace na niektórych z nich dopiero pojawiły się zgody. Na liniach kolejowych 273 (Szczecin Łasztownia, Szczecin Żydowce, Radiszewo), 351 (Szczecin Dunikowo), 401 (Szczecin Trzebusz)
Już minął pierwszy kwartał. Widać, że prace posuwają się do przodu znaczenie szybciej niż to było w ostatnich latach.
To co pozostało i nie pełni swojej funkcji.
Przebudowa torowisk na szczecińskich Pomorzanach obejmuje modernizację ulic Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska i al. Powstańców Wielkopolskich oraz rozbudowę pętli tramwajowej Pomorzany, której powierzchnia zwiększy się ponad dwukrotnie. Nowe perony pozwolą na sprawniejszą obsługę większej liczby tramwajów, co poprawi organizację ruchu i komfort pasażerów. Inwestycja miała zakończyć się w listopadzie 2023 roku, ale z powodu nieprzewidzianych kolizji podziemnych i konieczności dodatkowych prac termin przesunięto na lipiec 2025 roku. W centrum miasta w latach 2021-2023 przebudowywano odcinki torowisk, m.in. al. Niepodległości, pl. Żołnierza Polskiego, al. Wyzwolenia, pl. Rodła oraz rondo Giedroycia.
Nadal nieskończona inwestycja, chociaż pod koniec roku otwarto ulicę Kolumba i wróciły tramwaje 3 i 6. Inwestycja miała skończyć się w okolicach lipca 2025, ale ostatecznie nie ma finalnej daty kiedy wszystko zostanie oddane do użytku.
Budowa nowego odcinka ulicy Sosabowskiego w Szczecinie, o długości 1200 metrów, łączy dotychczasową ulicę Sosabowskiego z ulicą Szafera. Odcinek ten został częściowo udostępniony dla ruchu kołowego 24 czerwca 2024 roku, z ograniczeniem do jednego pasa w każdą stronę ze względu na trwające prace budowlane. Otwarcie tego fragmentu miało na celu utrzymanie komunikacji między osiedlem Zawadzkiego i Krzekowem a zachodnimi obszarami Szczecina podczas budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Szerokiej i Żniwnej, co wiązało się z zamknięciem fragmentu ulicy Szerokiej. Całkowite zakończenie prac na ulicy Sosabowskiego planowane jest na luty 2025 roku.
Przy tej inwestycji nie doszło do żadnych opóźnień, widać już praktycznie całość nowej drogi i torowisk. W zasadzie to ruch tramwajowy został wznowiony 29 czerwca 2024. Pojawiły się nowe przystanki, a tramwaje korzystają z wybudowanej we wcześniejszym etapie nowej pętli przy Osiedlu Zawadzkiego.
W czasie pisania tego tekstu inwestycja została praktycznie ukończona, zostały tylko drobne detale, czy też poprawki przed odbiorami.
W połowie kwietnia 2025 roku zaczęły się przygotowania do budowy długo wyczekiwanej inwestycji która poprawi dojazd do północnych dzielnic miasta Szczecina.